Bangkok has him now

8 juli 2013 - Bangkok, Thailand

Na een radiostilte van een week wordt het eens tijd om iets van me te laten horen. Misschien dachten sommigen van jullie al aan een Hangover 2-situatie maar ik kan jullie met een gerust hart vertellen dat ik er lang niet zo slecht aan toe ben als Teddy uit bovengenoemde film.

Om bij het begin te beginnen: de reis van Düsseldorf naar Bangkok verliep vlotjes. Het eerste deel van mijn reis tussen Düsseldorf en Dubai was wat minder dankzij een kapot entertainmentsysteem, een veel te krappe stoel (wie perst er dan ook 10 stoelen naast elkaar in een Boeing 777?) en een arrogante medepassagier voor mij die het wel leuk vond om de hele vlucht haar stoel vol naar achter te gooien. De vlucht tussen Dubai en Bangkok maakte dat gelukkig weer helemaal goed. Ik vloog met een Airbus A380 en dat is echt een relaxed vliegtuig met brede stoelen, zelfs in economy class. Ergens boven India ben ik slaap gevallen om de volgende 4 uur niet meer wakker te worden. Toen ik wakker werd, was het bijna tijd om de landing in te zetten.

Aangekomen in Bangkok nam ik een taxi naar mijn hotel. Op het vliegveld is het even zoeken naar een legale en eerlijke taxi, maar als je goed zoekt vind je er eentje die je voor minder dan € 10 naar het centrum brengt. Geduld is wel een must want je komt sowieso in de wereldberoemde files terecht.

Bangkok is een stad die je gewoon over je heen moet laten komen. Het is warm, vochtig, de meeste wegen zijn stampvol en het krioelt van de mensen. Mensen die je willen helpen, mensen die je iets willen verkopen en mensen die je tot op het bot af willen zetten. Je moet er even doorheen prikken maar je merkt snel genoeg wie je kan vertrouwen en wie niet en gelukkig zijn de meeste Thai ontzettend vriendelijke, behulpzame mensen.

Misschien is dat ook wel een van de redenen waarom ik me, tegen mijn eigen verwachtingen in, meteen op mijn gemak voelde in deze miljoenenstad. Je bent hier  nooit alleen en een helpende hand is zo gevonden, al moet ik zeggen dat ik die eigenlijk nog niet vaak nodig heb gehad. Ondanks dat het echt een enorme stad is, kan ik hier goed de weg vinden.

Ik ben van plan om nog een paar dagen in Bangkok te blijven, daarna vertrek ik richting het noorden. Waar ik precies heen ga weet ik nog niet. Meestal kijk ik de avond van tevoren wat ik de volgende dag ga doen en tot nu toe bevalt dat heel goed. Hieronder nog wat foto's van de afgelopen dagen.

1. Jos en Ans:
    8 juli 2013
    Hoi Tom

Wij hebben met veel plezier je verslag gelezen. Hoe de reis verlopen is hadden we al van pa en ma gehoord.
    Je hebt al heel wat indrukken opgedaan in die wereldstad Bangkok. Ik denk dat je het gezien moet hebben, om er een indruk van te krijgen.
    Wij zijn benieuwd wat je volgende doel gaat worden, wij horen het wel van je.
    Tom veel plezier verder en geniet ervan.
    Groetjes Jos en Ans.
  2. Rob & Doreth:
    8 juli 2013
    Tom,

Zoals je Bangkok omschrijft deed het mij direct denken aan Sprang-Capelle of van mijn part 's-Hertogenbosch. Ook daar heb je allerhande mensen die je "willen" helpen (het liefst tot op de bodem van je buidel). Zonder dollen; ik kan me wel voorstellen dat dit iets met je doet, terecht komen in een overbevolkte wereldstad in een totaal ander klimaat. Al kennis gemaakt met andere back-packers die een soortgelijke reis gaan maken ?.
    Geniet ervan en wij zijn ook reuze benieuwd naar het vervolg van deze reis !

Groetjes Doreth & Rob
  3. Jan en carien:
    9 juli 2013
    Hey Tom, klinkt spannend, zo'n hele nieuwe wereld induiken en ontdekken. Fijn om te horen dat je het goed naar je zin hebt! Ben wel benieuwd of het eten je net zo goed bevalt als de rest. Wij zijn nu in Lissabon en ik moet de kookkunst van je moeder dus ook missen. Gelukkig zijn er volgens mij in Bangkok veel meer eetadresjes dan hier, daar zul je je keus dus wel kunnen maken. Groeten van ons vieren uit een warm Lissabon!
  4. Ton en dini:
    Hoi Tom
    Wij hebben net je verslag gelezen en wachten in spanning af naar je volgende verslag en hopen dat je nog veel nieuwe indrukken op mag doen
    Een groet vanuit het zonnige kaatsheuvel.
  5. Tiny heijst::
    Hoi Tom,
    Wat fijn dat je je draai zo gauw gevonden hebt in zo'n grote stad als Bangkok,en wat zijn de foto's mooi kunnen natuurlijk niet tippen aan de werelijkheid.Ben benieuwd wat er na Bangkok komt ,en wij wensen je bij deze vast veel succes.
    groetjes oma en opa .
  6. Yannic:
    10 juli 2013
    Hey Tom, kicken om mee te lezen wat je allemaal meemaakt. Geniet van je reis ;) Ik zal je reisblog in de gaten houden! Groet, Yannic
  7. Ad en Ricky:
    13 juli 2013
    Hoi Tom
    We zijn net terug uit Lissabon en hebben net je reisverslag gelezen. Heel fijn om te lezen dat je je nu al thuisvoelt in Thailand. En ook dat je alles even over je heen moet laten komen. Relaxen is dus wel nodig maar dat gaat je we lukken.
    Sawa dee ka
  8. Maher:
    18 juli 2013
    Hoi Tom,

Super wat je allemaal meemaakt, we zien wel dat je niet in 7 sloten tegelijk loopt. Pas goed op jezelf en zien uit naar je volgende verslag.
    groeten the maher family